+905338242224

پشتیبانی واتس آپ

+905338242224

پشتیبانی تلفنی

قبرس شمالی نگین دریای مدیترانه

قبرس شمالی نگین دریای مدیترانه

قبرس شمالی نگین دریای مدیترانه

قبرس شمالی که یکی از امن ترین جزیره های دنیا می باشد در دریای مدیترانه قرار دارد و سواحل زیبا و فوقدالعاده آن همیشه میزبان توریست های مختلف ار کشورهای مختلف دمیا می باشد.در قبرس شمالی خبری از بی امنی نیست. سیستم های امنیتی در این جزیره روزبروز در حال پیشرفت هستند و به این ترتیب به سادگی می توان به این نتیجه رسید که قبرس شمالی می تواند یک مکان بسیار امن و عالی برای یک زندگی فوق العاده باشد دراین جزیره بهترین سیستم های امنیتی برای کودکان دیده شده است بطوریکه کودکان می توانند به راحتی وارد حیطه تحصیل و رشد بشوند و هیچ تهدیدی شامل حالشان نشود.

جزیره قبرس تاریخچه بلندی دارد و در طی سالهای مختلف تحت فرمان امپراطوری های بزرگ از جمله ایرانیان، رومی ها، یونانی ها،امپراطوری عثمانیها و سرانجام انگلیسی ها بوده است. شما با گشت و گذار در این جزیره می توانید با آثار مختلفی ازاین امپراطوری ها برخورد کنید.

در سال 1960 این جزیره مستقل شد اما در سال 1964 بعداز حدود 11 سال درگیری بین قبرسی های یونانی و ترکها بالاخره سازمان ملل متحد دست به کار شد و تصمیم به مامور کردن یک نیروی پاسدار صلح به این جزیره گرفت. اما درگیری ها و تنش ها بین ترکها و یونانی ها تا جایی ادامه پیدا کرد در سال 1974 و با تصمیم کشورهایی مثل ترکیه، یونان و بریتانیا که در این جزیره منافع داشتن این جزیره به دو بخش شمالی و جنوبی تقصیم شد.

بعد از جدایی این دو بخش همیشه تلاش های مختلفی شده تا دوباره بصورت متحد درآید اما تا کنون  هیچ توافقی صورت نگرفته است.این جزیره نمادهای مختلفی دارد که یکی از معروف ترینش الاغ های اصیل  این جزیره هستند که بصورت گروهی با هم زندگی میکنند، همچنین محیط مخصصوص به خودشان راهم بوجود آورده اند که علاقه مندان به حیوانات برای دیدن آنها معمولا به کارپاز سفر میکنند. امکان اینکه الاغ ها را در محل زندگی طبیعییشان بخصوص در اطراف روستای دیکارپاز و دماغه ی ظفر در شبه جزیره ی کارپاز ببینید خیلی زیاد است.

اولین چیزی که یک توریست در سفرش به دنبال آن می گردد مکان های دیدنی است.هر کدام از شهرهای قبرس شمالی دیدنی های زیادی دارد و قطعا برای هر سلیقه ای یک مکان مناسب دیده میشود که جذابترین های آنها عبارتند از: شهر باستانی سالامیس بر اساس شنیده ها این شهر توسط تئوسر پسر تلاموتو که نتوانسته بود انتقام مرگ برادرش را در جنگ ترووا بگیرد توان برگشتن به خونه رو هم نداشت ساخته شد.آیان بعداز آشیل نیرومندترین یونانی در جنگ ترووا بود. این شهر که در شمال فاماگوستا قرار دارد طبق آثاری که در این شهر پیدا شده قدمتش حداقل به 11 قرن قبل از میلاد برمی گردد.

خرابه های ژیمناسیم، حمام ها و انجمنهای این شهر از جمله مکان های این شهر هستند که باعث میشوند این شهر به یکی ار مهمترین مناطق گردشگری قبرس شمالی تبدیل شود.در حال حاضر تنها یک سوم این شهر که در خشکی قرار دارد قابل بازدید است و مابقی به زیر آب رفته است.

قلعه سنت هیلاریون یکی دیگر از مکان های دیدنی قبرس شمالی است که حتما به شما پیشنهاد میکنیم از این مکان زیبا و تاریخی دیدن کنید این قلعه یکی از قلعه هایی است که در کوهستان بشپارمارک به معنی پنج انگشت در ارتفاع 700 متری از سطح دریا ساخته شده است. ساخت این قلعه در قرن دهم میلادی شروع میشود اول از همه یک صومعه و کلیسا در این قلعه ساخته شده، این محل برای سال های زیادی محل عبادت این قدیس بنام سنت هیلاریوم بوده است.

نکته جالبی که درباره این قلعه گفته میشود این است که این قلعه ایده یکی از معروفترین آثار والس دیزنی یعنی سفید برفی و هفت کوتوله از این قلعه برگرفته شده همچنین در بسیاری از بازی های کامپیوتری این قلعه به نمایش در آمده است.همانطور که به شما گفتیم قبرس شمالی در دریای مدیترانه قرار دارد و سواحل معروفی دارد، یکی از سواحلی که همیشه طرفدارای زیادی پیدا میکند ساحل شگفت انگیز طلایی یا گلدن بیچ است که یکی از بکرترین سواحل مدیترانه به حساب می آید.

طول این ساحل به 2 کیلومتر میرسد و در کنار شبه جزیره کارپاز قرار دارد،رنگ آبی فوق العاده دریای مدیترانه و شن های طلایی ساحل صحنه ی زیبایی را برای کسانی که از این محل بازدید میکنند بوجود می آمورد.

 

 

به بحث وارد شوید

مقایسه آگهی ها

مقایسه
طراحی توسط رحمان وب